Zdjęcia packshotowe, oraz fotografia obrotowa - krok po kroku

Zdjęcia packshotowe powinny jak najlepiej oddawać przedmiot, który będzie fotografowany, a jednocześnie zachęcać do jego zakupu. Dlatego właśnie tak bardzo ważne będzie, by były one w profesjonalny sposób wykonane. Można decydować się na wykonanie sesji w studio ale również można je zrobić samemu w domu. Packshoty to używana w branży reklamowej nazwa, która określa zdjęcia wysokiej jakości, które zrobione są na białym jednolitym tle. Packshot ma za zadanie zaprezentować przedmiot w jak najbardziej rzeczywisty sposób, by idealnie oddać barwy i pokazać detale robionych zdjęć. Packshot powinien sprawić, że osoba oglądająca zdjęcie produktu będzie wiedziała jak dokładnie on wygląda. Zdjęcia takie mają zachęcać do zakupu. A jak to się mówi jeden obraz jest więcej wart niż tysiąc słów, co szczególnie ważne będzie w przypadku sprzedaży internetowej. 

Przykładowe wykorzystanie zdjęć packhotowych

Zdjęcia packshot są wykorzystywane w internecie, na stronach firmowych, w sklepach internetowych albo jako element mailingowy. Zdjęcia produktów wysokiej jakości zobaczymy takżę w druku na banerach wielkoformatowych, plakatach i ulotkach. Zdjęcia takie są częścią każdej kampanii reklamowej. Najlepiej będzie wykonać je w profesjonalnym studiu fotograficznym. W takim przypadku będzie trzeba je dostarczyć do miejsca, gdzie zdjęcia będą wykonywane. W niektórych przypadkach mogą być one robione u klienta, jeśli fotograf oferuje taką właśnie ofertę. 

Fotografia packshotowa - cechy

Fotografia packshotowa w branży reklamowej najczęściej będzie spełniać kilka podstawowych reguł. Po pierwsze zdjęcia muszą otrzymać odpowiednią ekspozycję, powinny być dobrze naświetlone. Dzięki temu fotograf ma większe pole do działania w czasie postprodukcji. Każde zdjęcie musi być ostre. W tego typu fotografii nie ma miejsca na to, by eksperymentować z głębią ostrości czy innymi kreatywnymi rozwiązaniami. Ważne, by każdy element przedmiotu fotografowanego był wyraźny. Również perspektywa z jakiej zdjęcia będą robione musi być jak najbardziej naturalna. W czasie obróbki graficznej wykonuje się szparowanie, wycina się tło. Pomimo że produkty są fotografowane na białym tle często się zdarza, żę w czasie sesji wykorzystuje się podpórki. Szparowanie pozwala  na usunięcie tych zbędnych elementów ze zdjęcia. Niekiedy mimo dobrych ustawień oświetlenia na zdjęciu zostaje nieestetyczny cień, którego w postprodukcji można się pozbyć. 

Jak robić zdjęcia packshotowe?

Zdjęcia packshot powinno się robić z wykorzystaniem stołu albo namiotu bezcieniowego. Powinno się zadbać o jednolite tło, najlepiej koloru białego. Zdjęcia najlepiej robić ze statywem, wtedy nie będą poruszone i będzie można wykorzystać dłuższy czas naświetlenia. Jednym z ważnych elementów będzie oświetlenie. Jeśli ktoś stale zwiększa bazę produktów i wykonuje takie zdjęcia to dobrze będzie zainwestować w lampy studyjne. Jeśli zdjęcia wykonuje się sporadycznie i nie chce się wydawać pieniędzy na sprzęt to można zdecydować się na lampki z żarówkami halogenowymi i stałe światło. Nie ma tak dużego znaczenia jaki będzie aparat wykorzystywany. Najważniejsze bowiem będzie odpowiednie naświetlenie, ostre zdjęcia zrobi się takżę tańszym aparatem cyfrowym. Ważne, by w czasie sesji zdjęciowej wykorzystywać maksymalnie możliwość aparatu. Zdjęcia robimy w trybie manualnym. Ustawia się niskie ISO. Przy korzystaniu ze statywu można ustawić dłuższy czas naświetlania. 

Fotografia obrotowa - zdjęcia 360 stopni

Coraz bardziej popularne są również zdjęcia 360 stopni. Znajdują one zastosowanie w sklepach internetowych oraz na stronach produktowych. Dzięki takiej fotografii klient może zobaczyć produkt ze wszystkich stron. Animacja będzie bardziej atrakcyjna niż zwykłe zdjęcie i może wpływać na większe zainteresowanie kupujących. Im więcej zdjęć będzie się składać na sekwencję tym przejścia będą mniej widoczne i staną się bardziej płynne. Zazwyczaj jedna sekwencja może mieć od 12 do nawet 230 zdjęć. Taka fotografia oczywiście pochłania znacznie więcej czasu niż tradycyjna. Jeśli ktoś chce zrobić takie zdjęcia w domu to najlepiej będzie wykorzystać specjalną obrotową podstawę do zdjęć. Następnie będzie trzeba zadbać o to, by odpowiednie złożyć taką sekwencje w specjalnym programie do obróbki. Zdjęcia tego typu zapisuje się w formacie gif. Jeśli ktoś posiada dobry smartfon to będzie mógł takie zdjęcia wykonać również z jego pomocą. Wystarczy skorzystać z dostępnych aplikacji, które pozwalają na robienie takich zdjęć. Następnie aplikacja będzie składać sekwencje w całość. Jedyne co trzeba robić to obracać przedmiotem pod różnymi kątami, by wykonane były odpowiednie zdjęcia.

Autor