Co to jest fotografia produktowa i jak się ją tworzy?

Większość ludzie to wzrokowcy, obrazy przemawiają do nas znaczenie lepiej niż piękne słowa. Dlatego marketingowcy doskonale zdają sobie z tego sprawę i za pomocą zdjęć chcą zachęcić klientów do tego, by wybierać daną usługę czy kupować konkretny produkt. Dlatego właśnie powstaje fotografia produktowa, która jest wykorzystywana do tego, by tworzyć piękne zdjęcia i przyciągać wzrok. Czym tak naprawdę jest fotografia produktowa i jak tego typu zdjęcia powstają? 

Co to jest fotografia produktowa?

Jako, że każda firma mniej czy bardziej potrzebuje nie tylko opisów produktów, ale również potrzebuje ich zdjęć konieczne będzie ich wykonanie. Niestety zrobienie zdjęć amatorskim aparatem w pierwszym lepszym pomieszczeniu nie ma sensu, ponieważ takie zdjęcia nie będą w stanie przyciągać klientów. Klientowi trzeba pokazać, że produkt który będzie mu oferowany będzie ciekawy i wysokiej jakości. Dzięki temu, że ciągle można mówić o postępie technologicznym pojawiają się programy, które umożliwiają stworzenie unikalnych i efektownych wizualizacji praktycznie do każdego produktu. nie będzie tajemnicą, że wybieramy zawsze to co na zdjęciu będzie się najlepiej prezentować. Przez internet nie można dotknąć produktu czy przyjrzeć się szczegółom. Dlatego klienci opierają się na udostępnionych zdjęciach i tak dokonują wyboru. W związku z tym konieczne będzie to, by zdjęcia produktów były zawsze na wysokim poziomie. W fotografii produktowej ważne będzie także to, że pokazać trzeba produkt z różnych stron. Dzięki temu klient nie musi się o taki produkt dopytywać, nie ma konieczności proszenia o przesyłanie bardziej szczegółowych zdjęć. 

Czym jest packshot?

Packshot może przedstawić pojedynczy produkt z jego zawartością i opakowaniem, ale także całą linię produktów pokrewnych. Na obrazie znajduje się obiekt sprzedażowy na neutralnym tle co sprawia, że odbiorca może skupić swój wzrok właśnie na tym produkcie. Najlepiej będzie zlecić wykonanie fotografii produktowej doświadczonym profesjonalistom. Posiadają oni specjalistyczny sprzęt w postaci dobrego aparatu i obiektywu, cenną wiedzę, czas i przygotowane studio fotograficzne. Pamiętać trzeba o tym, że fotografia produktowa to zajęcie bardzo pracochłonne, a więc warto powierzyć to zadanie zewnętrznej firmie, szczególnie w przypadku sklepów, które mają rozbudowaną ofertę i będą potrzebować, by tych zdjęć było bardzo wiele wykonanych. 

Jak powstają packshoty? 

Do stworzenia packshotów konieczne będzie przygotowanie odpowiedniego oświetlenia. Najlepsze będzie zawsze światło dzienne. Jeśli fotografia powstaje w plenerze to najlepszą porą będzie wczesne popołudnie. Dodatkowo lampy powinny stanowić jedynie wsparcie dla naturalnego oświetlenia w czasie sesji produktowych. Trzeba wystrzegać się wszelkich cieni, które mogą sprawić, że fotografowany obiekt będzie przytłoczony. W związku z tym sięga się po dyfuzor do flesza, który będzie odpowiadał za rozprowadzenie światła w równomierny sposób. W ten sposób wszystko będzie wyglądać bardziej naturalnie. 

Jak dobrać tło do packshotu?

Bardzo ważna kwestia to czy tło będzie białe czy neutralne. To fotografowany produkt ma przyciągnąć uwagę, a nie kolorowe tło czy dodatki. W fotografii produktowej sięga się po tło nazywane krzywą nieskończonością. Dzięki temu produkt będzie jednym na czym będzie się skupiało wzrok. Wystarczy zgiąć kawałek białego papieru albo płótna i umieścić na jego środku fotografowany przedmiot. W czasie robienia takich zdjęć powinno się także wykorzystywać statywy, ponieważ dzięki temu uzyska się idealną ostrość. 

Fotografia produktowa stawia na naturalność, a wiec konieczne jest zachowanie perspektywy oraz wierne oddawanie koloru. Nie bez znaczenia będzie również przygotowanie produktów do robienia zdjęć.  

 

Autor