Czym charakteryzuje się dobre zdjęcie produktowe

Zdjęcia produktowe motywują albo zniechęcają klientów do tego, by podjęli decyzję o zakupie. Czym więc powinny się charakteryzować takie zdjęcia, które do zakupu będą zachęcać?

Sklep internetowy, który ma wątpliwej jakości zdjęcia produktów albo ich w ogóle nie ma praktycznie nie ma szans na sukces. Przewaga sklepów stacjonarnych nad tymi w sieci polega na tym, że klient ma możliwość zobaczyć produkt na żywo. Jeśli interesują go jakieś meble nie mus sobie ich wyobrażać, kupując ubrania może dokładnie zobaczyć jak dany materiał się prezentuje i czy do jego sylwetki będzie pasował. Będąc właścicielem sklepu internetowego trzeba będzie zminimalizować taką przewagę sklepów tradycyjnych i zdjęcia produktowe będą tutaj kluczową pomocą. 

Więcej, znaczy lepiej

Jedno zdjęcie nie będzie wystarczające o czym trzeba pamiętać. Nawet jeśli będzie doskonałej jakości to będzie zbyt mało. Nie można do tego dopuścić, by klient głowił się nad tym jak produkt wygląda z innej strony. Warto zastanowić się jak samemu ogląda się towary w sklepach stacjonarnych. Przyglądamy się im bardzo dokładnie, dlatego sprzedając coś w sieci warto postawić się w miejscu klienta i zrozumieć, że on również chciałby produkt jak najlepiej zobaczyć. Dlatego jego dobre wyeksponowanie jest tak istotne,. 

Czy zachować harmonię w zdjęciach produktowych?

Z pewnością już słyszeliście porady o tym, że należy zachować harmonię we wszystkich zdjęciach produktowych opracować swój własny styl i fotografować towary zawsze w tych samych kadrach i takiej samej podobnej kolorystyce. To na pewno pomoże zachować spójność e sklepu i nie będzie decydować o dezorientowaniu klientów. Kreatywność jest jednak mile widziana, a badania potwierdzają, że sklepy internetowe, które mieszają style i rodzaje kadrów osiągają lepsze wyniki. Wynika to z tego, że klient, który przegląda sklep nie będzie się nudził, poszczególne produkty się różnią między sobą i dlatego klientom wydaje się, że dostrzegają więcej towarów. 

 

 

Jak powinny wyglądać dobre zdjęcia produktów?

Przede wszystkim zdjęcia takie powinny być odpowiednio oświetlone, każdy detal powinien być tam rzeczywiście wyraźnie widoczny. Zdjęcia muszą oddawać odpowiednio kolorystykę, chyba nie chce się, by klient odesłał produkt, ponieważ jego kolory okażą się inne w rzeczywistości niż na zdjęciu Zdjęcie musi być ostre, ponieważ nieostre zdjęcia wyglądają nieprofesjonalnie Na zdjęciach powinno być również wiele szczegółów. Niekiedy stawia się na zdjęciach inne produkty, by oddać właściwy rozmiar, gabaryty produktu. 

Podsumowując

Należy pamiętać, że zdjęcia produktów mają za zadanie zachęcać konsumentów do dokonywania zakupów. Warto przestrzegać wskazówek i dzięki temu możecie liczyć na to, że oferta Waszych produktów może wzbudzić większe zainteresowanie. Osiągnięcie celów sprzedażowych może się okazać trudne, jeśli będziecie prezentować swoje produkty na zdjęciach, które będą niskiej jakości i tym samym sprawią, że klient od razu będzie niekorzystnie nastawiony do tak zaprezentowanych produktów.  

 

Autor