Jak dobrze komponować zdjęcia reklamowe

Drogi sprzęt nie będzie w stanie zdać egzaminu jeśli nie będzie się miało podstawowej wiedzy z zakresu fotografii. Trzeba będzie zadbać o odpowiednie ustawienie produktu, sfotografowanie go pod odpowiednim kątem i z dobrze dobraną ogniskową. Lepsze zdjęcia przyniosą oczywiście większą sprzedaż. 
 

1 Zadbaj o produkt 

 
Wielu sprzedawców robi zdjęcia fotografowi, który będzie wyglądał nieciekawie. Niestety jeśli oświetlicie przedmiot ze wszystkich stron i pokażesz w dużym zbliżeniu, będą widoczne jego zalety, ale również niedoskonałości. Często widać zdjęcia przybrudzonych produktów z drobinkami kurzu albo odciskami palców. Podczas sesji zawsze używam białych rękawiczek, które zapobiegają powstawaniu odcisków palców. Przydaje się również mały pędzelek, którym będzie można oczyszczać drobinki kurzu, może być taki jak do nakładania pudru. 
 

2. Używaj odpowiedniej ogniskowej

 
Fotografując produkty należy skorzystać z odpowiedniej ogniskowej w swoim aparacie. Wiele osób korzysta tylko z szerokiego kąta albo ze smartfonów, które standardowo wyposażone są w obiekty szerokokątne. Jeśli w ten sposób zrobi się zdjęcia produktów zmieni się perspektywa i przerysuje się zdjęcie. Robiąc zdjęcia koniecznie trzeba korzystać z zoomu w aparacie. Najlepiej 3-4 krotne przybliżenie, które zawęzi perspektywę i sprawi, że produkt będzie wyglądał naturalnie. 
 
 

 

3. Przysłona – ważna rzecz

 
Należy pamiętać, że wydłużając ogniskową, stosując zoom, zmniejsza się głębię ostrości i powoduje się, że tło będzie bardziej rozmyte. W portretowej fotografii oczekiwany jest efekt tego typu, ale przy sprzedaży w sieci nie będzie to dobrze oceniane., by osiągnąć głębię ostrości warto wykorzystać odpowiednią przesłonę. Niektóre obiektywy mają bardzo wysoką jasność przesłony, ale w tym przypadku bardzo często jest tak, że ostry jest tylko fragment produktu, a całe zdjęcie w ten sposób nie będzie należycie czytelne. 
 

4. Kąty

 
Niezależnie od tego jaki produkt będzie fotografowany trzeba będzie zadbać o odpowiedni kąt, by dobrze go eksponować. Jeśli fotografuje się produkt pod kątem około 50-60 stopni będzie się wydawał mniejszy i mniej atrakcyjny. Większość przedmiotów fotografuje się prostopadle do nich albo pod kątem nie większym niż 45 stopni. 
 
Trzeba pamiętać, by produkty fotografować ze wszystkich stron. Dzięki temu będzie można pokazać klientom, że nic się przed nimi nie ukrywa i przedmiot jest warty zakupienia. Koniecznie wykorzystywać trzeba również statyw. Jeśli aparat będzie miał stabilność a obracany będzie produkt to zachowana będzie spójność zdjęć i dzięki temu perspektywa robienia zdjęć będzie podobna. 
 

Na koniec 

 
Gdy już ma się opanowane techniczne sztuczki będzie można zrobić zdjęcia produktowe. Do tego potrzebne będzie poczucie dobrego smaku i wyciągnięcie maksimum z produktów, którym będzie się robić zdjęcia. Jeśli zadba się o to, by były czyste i dobrze oświetlone, pokaże się je uczciwie z każdej strony to można oczekiwać, żę sprzedaż będzie na wysokim poziomie. Naszym zadaniem będzie przekonanie klienta, że produkt jest wart pieniędzy jakie na niego trzeba wydać.

 

Autor