Jak wykonać fotografie do sklepu internetowego?

Klient odwiedzający eSklep w ciągu kilkudziesięciu sekund będzie podejmował decyzję czy jest zainteresowany produktem czy nie. Robi to jednak przede wszystkim na podstawie tego jakie zdjęcie zobaczy. Szacuje się, że dobre zdjęcie produktów może podnieść sprzedaż w sklepie internetowym nawet o połowę. Zwiększa się współczynnik konwersji a więc stosunek kupujących do odwiedzających sklep i można mówić o przyciąganiu nowych odbiorców. Przyczyniają się oni do budowy dobrego wizerunku takiego sklepu. Wyróżniają ofertę w social media, a to już prosta droga do popularności tego sklepu. 

Podstawowe zasady fotografii produktowej 

Na początek trzeba zadać sobie pytanie w jaki sposób chcemy pokazywać zdjęcia produktów na stronie. Trzeba najlepiej wczuć się w rolę klientów, którzy mieliby takie produkty nabyć i zastanowić się jakie fotografie mogłyby ich do tego skłonić. Oczywiście wszystko będzie uzależnione od charakterystyki produktów, które będzie chciało się sprzedać. Inaczej fotografuje się duże a inaczej małe obiekty. Są jednak pewne ogólne zasady fotografii produktowej, które mogą ułatwić poruszanie się w świecie zdjęć. Ich znajomość może pomóc w uniknięciu podstawowych błędów. To te najczęściej popełniane. 

5 wskazówek – dobre zdjęcia produktowe: 

  1.  Wyczyść fotografowany produkt i przygotuj go do zdjęć, brudnego nikt nie będzie chciał kupić. 
  2. Trzeba sięgnąć po statyw, który zagwarantuje stabilność zdjęć i powtarzalność kadrów. 
  3. Miękkie światło będzie najlepsze, jest łatwiejsze w zastosowaniu i najczęściej sprawdza się lepiej w przypadku fotografii produktowej. 
  4. Obiektyw to sprawa ważniejsza niż aparat, dlatego nie ma sensu na nim oszczędzać. 
  5. Trzeba również nauczyć się podstawowej obróbki graficznej – to dzięki niej produkty mają wyrazistsze kolory i będą lepiej eksponowane na zdjęciach. Odpowiednie zrobienie zdjęcia produktowego to jednak nie wszystko. Nawet mając dobrej jakości zdjęcia można pogrzebać szansę na sprzedaż produktu przez złą ich ekspozycję na stronie internetowej.

 

 

Samemu, czy z pomocą specjalistów? 

Rzadko zdarza się, by osoby, które rozpoczynają przygodę z eCommerce od początku korzystały ze wsparcia specjalistów. Najczęściej pierwsze fotografie produktowe robią z pomocą własnego aparatu albo smartfona. Dopiero potem decydują się na współpracę z profesjonalnymi fotografami albo studiami packshotowymi, które organizują takie sesje, gdzie wykonuje się zdjęcia przedmiotów. 

Warto sięgnąć po wsparcie studia packshotowego, ale będzie się to wiązać z dużymi wydatkami. Zrobienie jednego zdjęcia warto z jego obróbką graficzną co będzie kosztem 15-50 złotych. Cena maleje razem z tym jak rośnie liczba zamawianych zdjęć. Jednocześnie jednak rośnie także wraz z poziomem skomplikowania fotografii zależeć możę od gabarytów przedmiotów jakie będą fotografowane ich przeznaczenia, obróbki komputerowej czy terminu realizacji zlecenia, rodzaju zdjęcia. 

Niezależnie jednak od tego wszystkiego warto rozważyć realizowanie zdjęć przez specjalistów, ponieważ to gwarantuje wysoką ich jakość.  

 

Autor