Wszystko o fotografii reklamowej

Na początek warto będzie konkretnie opisać, czym jest tak naprawdę fotografia reklamowa w formie profesjonalnej. Wydaje się to oczywiste, że będą to zdjęcia, które służyć mają do reklamy wszystkiego co da się sfotografować i tak jest, ale to nie jest opis, który będzie oddawał w pełni znaczenie tego terminu. Świadomość czym jest promocja produktów jest bardzo ważna w branży i dlatego warto ten temat podjąć. 

Fotografia reklamowa – wyjaśnienie pojęcia

To zdjęcia, które wykonywane są z przeznaczeniem sprzedaży. Jednak jak wiadomo sprzedaż to bardzo szerokie pojęcie, którego interpretacja również będzie zróżnicowana. Mówiąc o zdjęciach produktowych mamy na myśli zdjęcia, które przedstawiać będą dany produkt w korzystny, informacyjny sposób. Przedmioty, które można fotografować i pokazywać jak wyglądają, jak i też można je fotografować tak, by w ten sposób zachęcić innych do kupna. Wszystko będzie tutaj uzależnione od przeznaczenia. Pojęcie fotografii reklamowej dotyczy szerokiej ilości rzeczy, nawet usług. Reklama przy pomocy zdjęcia ma przede wszystkim promować dany produkt, usługę. Zdjęcia mają wpływać na odbiorcę i zachęcać go do korzystania z oferty, która dane zdjęcia przedstawia. W tym przypadku mówi się nie tylko o rzeczach, ale również o przestrzeni czy ludziach. Można także powiedzieć, że zdjęcia stają się jak informacyjna grafika, która wypełnia treść oferty sprzedażowej. 

Czym są zdjęcia produktów

Zdjęcia produktowe to zdecydowanie największa część w zakresie fotografii reklamowej. Dotyczy to przede wszystkim ilości tego typu zdjęć. Codziennie w tym zakresie powstają miliony takich zdjęć a większość z nich trafia do internetu. Trafiają do różnych miejsc, gdzie służą biznesowi, czy też mogą także zniechęcać do zakupu ze względu na ich niską jakość. Praktycznie większość takich fotografii wykonuje się w studiu fotograficznym. Packshot to zdjęcia proste, które przede wszystkim będą przedstawiać z cieniowym oświetleniem na jednolitym tle z efektem odbicia czy też refleksów. Bezcieniowe to proste zdjęcia, które przedstawiają produkt na białym tle bez cieni, bez efektów świetlnych. Oświetlone prawidłowo, tak że można szybko wyciąć tło. Kreatywne to zdjęcia, które przedstawiają produkt w sposób kreatywny w tematycznym otoczeniu, tworząc kompozycje i lokując w ten sposób produkty. Katalogowe to zdjęcia, które przeznaczone są do katalogów, czasem czasopism. Najczęściej ubrania, modele, modelki. 

Zdjęcia produktowe to zdecydowanie największa część tematu fotografii reklamowej. Może nie tyle pod względem jakości tych zdjęć, technik wykonania, zastosowanych technologii, itd, ale przede wszystkim pod względem ilości takich fotografii. Codziennie powstają ich miliony, a te większość z nich trafia do internetu. Trafiają do różnych miejsc, gdzie służą biznesowi, albo zniechęcają klientów – w zależności od jakości zdjęć. Praktycznie większość tego typu fotografii można wykonać w studio fotograficznym. 

Podsumowanie

Jak łatwo można zauważyć fotografia reklamowa jest jednym większym działaniem, które wchodzi w zakres działań marketingowych. Polega to na przedstawieniu produktu z pomocą fotografii. Fotografię taką wykorzystuje się tam, gdzie można także wykorzystywać tekst. Strony internetowe, bannery, katalogi, ulotki, przestrzenie reklamowe w gazetach czy telewizji. Każdy środek dystrybucji może być potencjalnym miejscem na umieszczenie zdjęć. Wizualizacja w marketingu jest bardzo istotna, dlatego wszystkie działania powinny być wspierane przez metody wizualizacji.  

 

Autor