Zdjęcia smartfonowe na aukcje internetowe – poradnik

Na aukcjach internetowych dobra prezentacja produktu jest tak samo ważna jak dobra cena. Dlatego mamy kilka prostych rad, które pomogą Wam sprzedaż różne rzeczy. Większość sprzedających nie dba o jakość zdjęć produktów, które wystawiają na aukcję. Może to jednak odstraszyć potencjalnych klientów. Żeby zrobić dobre zdjęcie produktowe nie trzeba mieć profesjonalnych lamp, lustrzanki czy namiotu bezcieniowego. Wystarczy mieć tylko smartfon, gładkie tło, miękkie światło i dopasować się do kilku istotnych porad. 

Tło (niedominujące)

Złe wybranie tła to jeden z najczęściej popełnianych błędów przez osoby, które wystawiają produkty na aukcjach internetowych. Nieład odwracać będzie uwagę od produktu, który jest fotografowany. Tło powinno być gładkie i jasne, najlepiej białe. Nie jest potrzebne tło fotograficzne, wystarczy tylko kartka z bloku A3, ale równie dobrze sprawdzi się także biały stolik, który przystawiony będzie do białej ściany. Po prostu tło nie może dominować zdjęcia

Światło (najlepiej miękkie)

W fotografii światło ma kluczową rolę. Wiele zdjęć produktowych jest robionych przy świetle z lampki biurkowej albo z wykorzystaniem ledowego flesza co jednak sprawia, że produkt jest najczęściej mało atrakcyjny nawet jeśli będzie się miało zorganizowane ładne tło. Najlepiej będzie fotografować w świetle dziennym, tak by promienie słońca nie świeciły bezpośrednio na obiekt, któremu będzie się robiło zdjęcia. Idealne światło to światło miękki, takie które zostało przez coś przepuszczone albo odbite. Najlepsze warunki pogodowe to takie, gdy mamy zachmurzone niebo, którego brakuje np. zimą. Zdjęcia warto robić czasami z użyciem żarówki, wbudowanego flesza i światłą dziennego, będzie można szybko ocenić jakie z nich wyglądają najlepiej. 

Kadrowanie (diabeł tkwi w szczegółach)

Jeśli ktoś chce kupić produkt używany z serwisu aukcyjnego to prawdopodobnie będzie na początku zwracał uwagę na to jak wyglądają detale, dzięki którym dowie się w jakim stanie jest dany produkt. Dzisiejsze smartfony umożliwiają fotografowanie obiektu z zachowaniem szczegółów w trybie makro. Jeśli urządzenie ma taki tryb warto go włączyć. Im więcej zrobi się zdjęć tym większe zaufanie będzie można wzbudzić u potencjalnego kupującego. Nie robimy zdjęć tylko z góry. Będzie dobrze jeśli produkt i aparat są w jednej osi, chyba żę robi się zdjęcia płaskiej rzeczy, wtedy wskazane będą zdjęcia z góry. Fotografowany obiekt powinien wypełniać większość kadru. Można porównać różne zdjęcia i zobaczyć jakie są różnice między dobrze i źle kadrowanym zdjęciem. 

Kolorystyka (najlepsze światło dzienne)

Zdjęcia na aukcje powinny dobrze pokazywać produkt, dlatego warto fotografować w świetle dziennym, które nie będzie przekłamywać kolorystyki. Światło będzie można korygować. Przed robieniem zdjęcia sprawdzamy funkcję balans bieli. Najczęściej jest kilka ustawień jak pochmurno, słonecznie czy do żarówki. Ustawienia trzeba dobrać zgodnie z warunkami w jakich będzie się zdjęcia wykonywać. Dzięki temu będzie naturalna kolorystyka a klient dobrze zobaczy produkt.

Autor