Jak zrobić dobry packshot

Dobre zdjęcie to coś co może ułatwić sprzedaż różnych produktów. Dlatego warto wiedzieć jak takie zdjęcia można wykonać. Bez dobrego zdjęcia nawet najlepszy produkt nie wzbudzi niczyjego zainteresowania. Dzieje się tak również dlatego, że zdecydowana większość z nas to oczywiście wzrokowcy. Dlatego właśnie tak istotne staje się zwracanie uwagi na to, by dobrze prezentować zdjęcia.

Fotografia produktowa

Fotografia produktowa to taka branża, która świetnie się rozwija i daje bardzo wiele możliwości w sztuce fotografii. W związku z tym dla fotografów może być to świetny biznes. Zdjęcia produktów potrzebne są praktycznie w każdym biznesie. Fotografia produktowa jest coraz bardziej zaawansowana. Przy pomocy różnych programów tworzyć można doskonałe wizualizacje praktycznie każdego produktu. Bardzo istotna kwestia to oczywiście jakość takich zdjęć. Musi być bardzo wysoka co jest związane z psychologią oraz podejściem do konsumenta, który nie ma wiele czasu na sprawdzenie danego produktu, dlatego wybiera taki, który będzie się wizualnie prezentował najlepiej. Dużą rolę ma tutaj również kompletność zdjęć, pokazanie produktu z różnych stron, by klient nie musiał o niego dopytywać. Zdjęcia takie mogą wykonać profesjonaliści, ale można również samemu je wykonać. Trzeba mieć jednak czas, sprzęt i wiedzę, by takie zdjęcia się udały. Największych kłopotów dostarczyć może sprzęt, ponieważ potrzebny będzie bardzo dobry aparat, obiektyw, a także namiastka studia fotograficznego. Brak czasu to również często powód tego, że zdjęcia pozostawiają wiele do życzenia. Taka fotografia jest pracochłonna i co za tym idzie jeśli ktoś ma bardzo dużo produktów to wykonanie takich zdjęć będzie dla niego bardzo trudne. 

Jakimi zasadami należy się kierować podczas realizacji zdjęcia produktowego

Na początek trzeba wybrać odpowiednie światło. Najlepiej światło dzienne. Zdjęcia wykonywane poza profesjonalnym studiem powinny być robione wczesnym popołudniem, uzyskamy wtedy najlepsze efekty. Lampy w sesjach produktowych powinny pełnić jedynie rolę wspierając światło naturalne. Nie jest zalecane, by odgrywały rolę pierwszoplanową. Przy ustawieniu światła trzeba zwracać uwagę na taką rzecz jak cień, by w żaden sposób nie przytłaczał produktu. Dobrze wykorzystać dyfuzor, który będzie odpowiednio rozprowadzał światło. 

Kolejna sprawa to oczywiście tło, najlepiej sprawdza się białe, neutralne bez dodatków i kolorów rzucających się w oczy. W fotografii produktowej funkcjonuje przekonanie, że najlepsza będzie krzywa nieskończoności, która będzie pozwalała na skupienie wzroku wyłączenie na obiekcie, który będzie fotografowany. Aby taki uzyskać trzeba zgiąć kawałek białego papieru lub płótna i pośrodku umieścić produkt. Ważna rzecz pomijana przez wiele osób to konieczność wykorzystywania statywu. Będzie on bardzo istotny, ponieważ tylko dzięki niemu będzie można uzyskać idealną ostrość wykonywanych zdjęć. 

Przy obróbce zdjęć najważniejsza to naturalność. Powinno się unikać stosowania filtrów, nie będzie polecane ponieważ trzeba jak najbardziej oddawać rzeczywistość. Klientowi chodzi o to, by produkt jaki zobaczy był jak najbliższy temu co będzie otrzymywał, gdy zdecyduje się na zakup. Dlatego warto, by zdjęcia oddawały jak najlepiej rozmiar produktu i jego wygląd. To co ma także istotne znaczenie to również odpowiednie przygotowanie produktu, który będzie fotografowany. O tym wiele osób zapomina, a trzeba na tą kwestię zwrócić uwagę. Jeśli produkt będzie brzydko wyglądał to raczej mało osób będzie chciało się zdecydować na jego zakup.

 

Autor