Packshot - definicja

Fotografia produktowa, inaczej określana jako packshot to bardzo dobrze rozwijająca się gałąź całej sztuki fotograficznej. Jednocześnie przynosi ona świetne dochody. Zdjęcia produktów wykorzystuje się obecnie praktycznie w każdej branży. Packshot to nic innego jak zaprezentowanie produktu w ujęciu statycznym bądź interaktywnym. Obraz statyczny to zazwyczaj ujęcie na białym tle, wykadrowane, oświetlone, które oddawać będzie wygląd danego produktu. 

Jak wygląda dobry packshot? 

Przede wszystkim packshot to zdjęcie bardzo wysokiej jakości. Jest to związane z tym jakie są potrzeby rynku. Klienci nie mają zazwyczaj zbyt dużo czasu na zapoznanie się z produktami, często więc sugerują się jedynie ich zdjęciami. Dlatego właśnie to, by fotografia była jak najbardziej kompletna jest bardzo ważne. Trzeba produkt pokazać z każdej strony, by klient poznał go z każdej perspektywy. Jak stworzyć dobre zdjęcie produktowe?Kluczem do sukcesu w tym przypadku będzie dobre światło. Najlepiej, by było to światło dzienne. Zdjęcia, które robi się poza profesjonalnym studiem powinny być wykonana wczesnym popołudniem, kiedy światło będzie najlepsze. Lampy powinny spełniać tutaj raczej funkcje pomocnicze. Podczas ich ustawiania trzeba zwracać uwagę na cień, który nie będzie mógł pokrywać produktu. Dobrym pomysłem będzie także wykorzystywanie dyfuzora do flesza, dzięki któremu światło będzie rozprowadzone w sposób równomierny oraz naturalny. Najlepszym będzie oczywiście białe, neutralne tło, które nie ma zbędnych dodatków. To produkt ma w tym przypadku odgrywać główną rolę. 

Inną istotną rzeczą będzie także konieczność wykorzystywania statywów, by uzyskać idealną ostrość zdjęcia. To bardzo istotne nawet, gdy zdjęcia będą robione z użyciem smartfona. Na rynku można znaleźć obecnie statywy, które również przeznaczone są do telefonów. Przy obróbce zdjęć najważniejsza będzie naturalność. Raczej nie korzystamy z filtrów, ponieważ jak wiadomo packshoty mają oddawać rzeczywistość. To właśnie dla klientów będzie najważniejsze, ale nie mniej istotne będzie takżę to, by odpowiednio przygotować produkty, które będą fotografowane. Co ciekawe wiele osób będzie o tym zapomina. Tymczasem nikt nie kupi pomiętej bluzki czy brudnej piłki. Trzeba o takie kwestie zadbać. 

Jaki jest cel każdego packshotu?

Fotografia produktowa ma za zadanie zwiększyć sprzedaż produktów. Dlatego właśnie ma większe znaczenie niż wielu osobom się wydaje. Klienci cenią sobie produkty, które są opatrzone zdjęciem profesjonalnym, wysokiej jakości, a więc właśnie tak zwanymi packshotami. Z tego powodu robienie takich zdjęć warto powierzyć profesjonalistom.

 

Autor